Una nova centralitat al nord de Sant Cugat

Arran de la visita que els socialistes vam fer aquesta setmana al CAR de Sant Cugat, i parlant amb membres de la seva direcció, ens plantejàvem la necessitat de 'permeabilitzar' o de connectar millor el CAR amb la ciutat, mantenint el seu aïllament de treball. Fet lògic, per altra banda, per assolir amb concentració l'èxit dels esportistes que s'hi entrenen. I més enllà de pensar sobre els beneficis que reporta a la ciutat com equipament esportiu, en té d'altres, com és el de posicionar el nom del nostre municipi al món. Unes instal·lacions de primer nivell esportiu, desconegudes per la gran majoria de santcugatencs, però conegudes per l'elit esportiva mundial.

La reflexió tenint mirada àmplia, ja no és només amb el CAR, sinó en la necessitat de planificar amb cura aquell àmbit geogràfic que esdevindrà una nova centralitat en termes de mobilitat. Fem repàs, allà, al nord de Coll Favà a tocar el barri de Volpelleres, s'hi construiran dos nous equipaments escolars, la 12a escola i el trasllat de l'institut Leonardo da Vinci lligat al poliesportiu d'ús públic de dimensions similars al PAV3 del centre.


Actualment existeixen equipaments en funcionament, com l'escola Pins del Vallès, la comissaria dels Mossos d'Esquadra, l'estació dels FGC de Volpelleres, l'estació de Renfe de l'R8, el circuit de cros, el mateix CAR i una creixent zona comercial a Francesc Macià. Un càlcul aproximat estimaria un trànsit entre 20 i 30 mil persones diàries. Quan veiem totes aquestes dades sobre una fotografia aèria de la zona, ens adonem que hi manquen punts de connectivitat, que caldria planificar a mig termini, desenvolupar amb certa rapidesa el previst en el Pla de Mobilitat, i imaginar el trànsit necessari de persones i vehicles d'un costat a l'altre.

Per aquest fet, encara pren més força la proposta que vàrem llançar des del PSC fa pocs dies: la construcció de l'estació d'autobusos central de Sant Cugat al costat de les dues estacions de FGC i Renfe, que concentrés tant els autobusos interurbans com algunes línies urbanes. Això facilitaria l'entrada i sortida d'aquests (una zona esponjada i amplia, amb connectivitat autopistes, Ronda Nord i entrades a la ciutat), que de ben segur també es podria incorporar una parada de taxistes.

D'altra banda, com sempre hem reclamat i hem aportat al nostre programa electoral, ens sumem a la demanada realitzada per diverses entitats respecte a la construcció de l'intercanviador, planificat per tothom i que ha de permetre reordenar la zona, i que hauria de preveure l'accés digne entre el costat nord i sud de la línia de tren.Tot i la construcció de l'estació central d'autobusos, la de l'intercanviador i els equipaments previstos, encara ens mancaria una necessitat d'accés al CAR o a la zona nord, fet previst al Pla de Mobilitat també amb una passarel·la des de l'avinguda de Francesc Macià, salvant les vies del tren.

Cal, doncs, que entre tots ens hi posem a treballar, conscients que hi ha d'haver una bona inversió econòmica a la zona, però que el temps s'escurça. Que Ajuntament, Generalitat i Estat han de parlar per arranjar i sobrepassar les dificultats. Que hem de salvar traves administratives de titularitats de terrenys, i projectes constructius. Però no ens podem adormir i hem de seguir parlant d'aquest fet, abans no s'hagin construït els nous equipaments que comencen a veure la llum, i saber que al final qui en sortirà perjudicat són els ciutadans i els usuaris quan pretenguin accedir als equipaments i instal·lacions.

No hay comentarios: