Arran de la visita que els socialistes vam fer aquesta setmana al CAR de
Sant Cugat, i parlant amb membres de la seva direcció, ens plantejàvem
la necessitat de 'permeabilitzar' o de connectar millor el CAR amb la
ciutat, mantenint el seu aïllament de treball. Fet lògic, per altra
banda, per assolir amb concentració l'èxit dels esportistes que s'hi
entrenen. I més enllà de pensar sobre els beneficis que reporta a la
ciutat com equipament esportiu, en té d'altres, com és el de posicionar
el nom del nostre municipi al món. Unes instal·lacions de primer nivell
esportiu, desconegudes per la gran majoria de santcugatencs, però
conegudes per l'elit esportiva mundial.
La reflexió tenint mirada àmplia, ja no és només amb el CAR, sinó en la
necessitat de planificar amb cura aquell àmbit geogràfic que esdevindrà
una nova centralitat en termes de mobilitat. Fem repàs, allà, al nord de
Coll Favà a tocar el barri de Volpelleres, s'hi construiran dos nous
equipaments escolars, la 12a escola i el trasllat de l'institut Leonardo
da Vinci lligat al poliesportiu d'ús públic de dimensions similars al
PAV3 del centre.
Actualment existeixen equipaments en funcionament, com l'escola Pins del
Vallès, la comissaria dels Mossos d'Esquadra, l'estació dels FGC de
Volpelleres, l'estació de Renfe de l'R8, el circuit de cros, el mateix
CAR i una creixent zona comercial a Francesc Macià. Un càlcul aproximat
estimaria un trànsit entre 20 i 30 mil persones diàries. Quan veiem
totes aquestes dades sobre una fotografia aèria de la zona, ens adonem
que hi manquen punts de connectivitat, que caldria planificar a mig
termini, desenvolupar amb certa rapidesa el previst en el Pla de
Mobilitat, i imaginar el trànsit necessari de persones i vehicles d'un
costat a l'altre.
Per aquest fet, encara pren més força la proposta que vàrem llançar des
del PSC fa pocs dies: la construcció de l'estació d'autobusos central de
Sant Cugat al costat de les dues estacions de FGC i Renfe, que
concentrés tant els autobusos interurbans com algunes línies urbanes.
Això facilitaria l'entrada i sortida d'aquests (una zona esponjada i
amplia, amb connectivitat autopistes, Ronda Nord i entrades a la
ciutat), que de ben segur també es podria incorporar una parada de
taxistes.
D'altra banda, com sempre hem reclamat i hem aportat al nostre programa
electoral, ens sumem a la demanada realitzada per diverses entitats
respecte a la construcció de l'intercanviador, planificat per tothom i
que ha de permetre reordenar la zona, i que hauria de preveure l'accés
digne entre el costat nord i sud de la línia de tren.Tot i la
construcció de l'estació central d'autobusos, la de l'intercanviador i
els equipaments previstos, encara ens mancaria una necessitat d'accés al
CAR o a la zona nord, fet previst al Pla de Mobilitat també amb una
passarel·la des de l'avinguda de Francesc Macià, salvant les vies del
tren.
Cal, doncs, que entre tots ens hi posem a treballar, conscients que hi
ha d'haver una bona inversió econòmica a la zona, però que el temps
s'escurça. Que Ajuntament, Generalitat i Estat han de parlar per
arranjar i sobrepassar les dificultats. Que hem de salvar traves
administratives de titularitats de terrenys, i projectes constructius.
Però no ens podem adormir i hem de seguir parlant d'aquest fet, abans no
s'hagin construït els nous equipaments que comencen a veure la llum, i
saber que al final qui en sortirà perjudicat són els ciutadans i els
usuaris quan pretenguin accedir als equipaments i instal·lacions.
No hay comentarios:
Publicar un comentario